Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 26 grudnia 2025 01:57

Artykuły

Zbiórka odpadów wielkogabarytów oraz elektrycznych i elektronicznych
Zbiórka odpadów wielkogabarytów oraz elektrycznych i elektronicznych
Szanowni Mieszkańcy! W dniach 01 i 03 czerwca 2020 roku (poniedziałek i środa) zostanie przeprowadzona zbiórka odpadów wielkogabarytowych oraz odpadów elektrycznych i elektronicznych tj. szaf, tapczanów, dywanów, sprzętu komputerowego, urządzeń gospodarstwa domowego, zabawek dużych rozmiarów. 01 czerwca (poniedziałek) – teren miasta Młynary, 03 czerwca (środa) – pozostałe miejscowości. Chęć oddania powyższych odpadów należy zgłosić do 28 maja 2020 r.: telefonicznie pod numerem: 55 618 22 40, drogą elektroniczną na adres: [email protected]. Zgłoszenie powinno zawierać: imię i nazwisko, adres nieruchomości oraz numer telefonu. W celu sprawnie przeprowadzonej zbiórki prosimy o wystawienie odpadów w łatwo dostępne miejsce przed posesję, przy pojemnikach na odpady dzień przed planowanym odbiorem lub przed godz. 600 w dniu odbioru. UWAGA! Odpady budowlane powstające podczas budowy, demontażu i prac remontowych tj. drzwi, okna, umywalki, sedesy, brodziki, skute kafle i tynki, gruz, płyty kartonowo-gipsowe itp. nie są objęte zbiórką. 20.05.2020 15:50
Ogłoszenie dotyczące organizacji pracy Urzędu Miasta i Gminy w Młynarach
Ogłoszenie dotyczące organizacji pracy Urzędu Miasta i Gminy w Młynarach
OGŁOSZENIE BURMISTRZA MIASTA I GMINY MŁYNARY W SPRAWIE ORGANIZACJI PRACY URZĘDU MIASTA I GMINY W MŁYNARACH Działając na podstawie § 13 ust. 1-3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii informuję, że od dnia 18 maja 2020 r. do odwołania - Urząd Miasta i Gminy w Młynarach realizował będzie bezpośrednią obsługę interesantów w szczególności w sprawach z zakresu: rejestracji stanu cywilnego, ewidencji ludności i dowodów osobistych, świadczenia usług komunalnych, administracji architektoniczno-budowlanej dotyczące: decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, ochrony środowiska dotyczące: decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji, decyzji zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów. Bezpośrednia obsługa interesantów w wyżej wymienionych sprawach realizowana będzie na następujących zasadach: wizytę w urzędzie w celu załatwienia sprawy należy umówić telefonicznie pod numerem telefonu 55 248 60 82, interesanci obsługiwani będą w urzędzie w wyznaczonych pomieszczeniach zapewniających bezpieczeństwo, równocześnie w urzędzie może przebywać trzech interesantów, z zastrzeżeniem pkt 5. interesanci są zobowiązani nosić maskę ochronną, rękawiczki, a przed wejściem zobowiązani są zdezynfekować ręce, w przypadku ślubu cywilnego udzielanego w Urzędzie Stanu Cywilnego w Urzędzie może przebywać jednocześnie przewidziana prawem maksymalna liczba interesantów niezbędna do tej czynności. jeżeli charakter sprawy nie wymaga obecności w urzędzie zapraszamy do załatwiania spraw w sposób alternatywny: tj. poprzez kontakt telefoniczny za pomocą środków komunikacji elektronicznej: e-mail: [email protected], e-PUAP – adres: /UMiGM/SkrytkaESP Ponadto obowiązują dotychczas ustalone, niżej wymienione rozwiązania w zakresie obsługi interesantów i organizacji pracy Urzędu Miasta i Gminy w Młynarach: Urząd Miasta i Gminy w Młynarach zapewnia możliwość złożenia pism/wniosków niewymagających potwierdzenia wpływu do urzędu poprzez przesłanie e-mail: [email protected] Kasa Urzędu Miasta i Gminy w Młynarach jest czynna w dniach i godzinach: poniedziałek – wtorek w godz. od 10.00 – do 13.00 środa w godz. od 10.00 - do 14.30 Płatności m.in. za podatki, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi można dokonać przelewem bankowym na konto: PKO BP S.A 161020 1752 0000 0302 0160 6623 Burmistrz Miasta i Gminy Młynary (-) mgr Renata Wioletta Bednarczyk 20.05.2020 10:49
Informacja o obowiązkowej segregacji
Informacja o obowiązkowej segregacji
15.05.2020 11:38
Pomoc przy wnioskach ODR
Pomoc przy wnioskach ODR
KOMUNIKAT ODR w Olsztynie W dniu 19.05.2020 r. w Urzędzie Miasta i Gminy w Młynarach, pokój nr 8 od godz. 8.00 przyjmować będzie doradca Ośrodka Doractwa Rolniczego w Olsztynie. Osoby, które potrzebują pomocy przy wypełnianiu wniosków rolników o płatności obszarowe prosimy o umówienie się na spotkanie pod numerem telefonu 665-920-495. Doradca ODR w Olsztynie /-/ Iga Jurczak 15.05.2020 09:53
Ogłoszenie
Ogłoszenie
Urząd Miasta i Gminy w Młynarach poszukuje właściciela widocznej na zdjęciach suczki, która została znaleziona przy stawie w Podgórzu. Właściciel proszony jest o pilny kontakt pod nr tel. (55) 618 22 45 w godzinach pracy urzędu. W przypadku niezgłoszenia się właściciela będzie istniała możliwość adopcji suczki. Jednocześnie informujemy, że obecnie suczka znajduje się w domu tymczasowym w Młynarach. 13.05.2020 16:48
Zawiadomienie o posiedzeniu Komisji Rewizyjnej
Zawiadomienie o posiedzeniu Komisji Rewizyjnej
ZAWIADOMIENIE Informuję, że przedsesyjne VII posiedzenie Komisji Rewizyjnej odbędzie się 21 maja 2020 r. (czwartek) o godz. 15.30 w Ośrodku Kultury w Młynarach. Porządek obrad:  Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad. Przedstawienie porządku obrad. Przyjęcie protokołu z VI posiedzenia Komisji, które odbyło się 04 marca 2020 r.  Rozpatrzenie sprawozdania finansowego za 2019 rok oraz sprawozdania z wykonania budżetu wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o tym sprawozdaniu oraz informację o stanie mienia komunalnego. Sporządzenie wniosku w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy Młynary za 2019 rok. Analiza sprawozdania z działalności świetlicy środowiskowej w Młynarach za 2019 rok. Kontrola efektywności wydatkowanych środków przyznanych dla organizacji pozarządowych, stowarzyszeń oraz innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego z budżetu Miasta i Gminy Młynary za 2019 rok. Kontrola realizacji zadań w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzenia ścieków. Analiza Funkcjonowanie szkół i przedszkola w roku szkolnym 2019/2020, stan na dzień 31.03.2020 r. Sprawy różne. Zakończenie obrad.  W związku z sytuacją zagrożenia epidemiologicznego, posiedzenie Komisji Rewizyjnej odbędzie się bez obecności publiczności. Wstęp na Komisję mają wyłącznie Radni Rady Miejskiej w Młynarach oraz pracownicy Urzędu.                                                                   Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej                                                                            /-/ Agnieszka Kościelska 13.05.2020 14:36
Zawiadomienie o posiedzeniu Komisji BRGOiK
Zawiadomienie o posiedzeniu Komisji BRGOiK
ZAWIADOMIENIE   Informuję, że przedsesyjne XIV posiedzenie Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Oświaty i Kultury odbędzie się 20 maja 2020 r. (środa) o godz.  15 00 w Ośrodku Kultury w Młynarach. Porządek obrad:  Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad. Przedstawienie porządku obrad. Przyjęcie protokołu z XIII posiedzenia Komisji, które odbyło się 15 kwietnia 2020 r. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie: zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Młynary na lata 2020 – 2035, zmiany  budżetu Miasta i Gminy Młynary na 2020 rok, udzielenia Powiatowi Elbląskiemu pomocy finansowej w formie dotacji celowej, przyjęcia "Strategii Rozwoju Elbląskiego Obszaru Funkcjonalnego/Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych". Sprawy różne. Zakończenie obrad.     W związku z sytuacją zagrożenia epidemiologicznego, posiedzenie Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Oświaty i Kultury odbędzie się bez obecności publiczności. Wstęp na Komisję mają wyłącznie Radni Rady Miejskiej w Młynarach oraz pracownicy Urzędu.                                                                      Przewodnicząca Komisji BRGOiK                                                                      /-/ inż. Regina Chabros-Dusza   13.05.2020 12:41
Kasa Urzędu Miasta i Gminy czynna
Kasa Urzędu Miasta i Gminy czynna
13.05.2020 09:28
Komunikat PKW
Komunikat PKW
Komunikat Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 7 maja 2020 roku Państwowa Komisja Wyborcza informuje, że podjęła wszystkie czynności związane z przeprowadzeniem wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych przez Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej na dzień 10 maja 2020 r., do których była zobowiązana przepisami prawa. W dniu 16 kwietnia 2020 r. została jednak uchwalona ustawa o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz. U poz. 695). Na mocy art. 102 tej ustawy zawieszone zostały obowiązki informacyjne wynikające z przepisów Kodeksu wyborczego, nałożone na wójtów i komisarzy wyborczych, ponadto przepisy dotyczące wydawania zaświadczeń o prawie do głosowania, głosowania korespondencyjnego oraz głosowania przez pełnomocnika. Zawieszone zostały przede wszystkim kompetencje Państwowej Komisji Wyborczej w zakresie ustalenia wzoru karty do głosowania i zarządzenia druku kart. Pozbawienie Państwowej Komisji Wyborczej prawnych możliwości drukowania kart do głosowania sprawiło, że głosowanie w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 10 maja 2020 r. jest niemożliwe. Karty wyborcze są bowiem warunkiem koniecznym do przeprowadzenia głosowania. Obowiązująca regulacja prawna pozbawiła Państwową Komisję Wyborczą instrumentów koniecznych do wykonywania jej obowiązków. W związku z powyższym Państwowa Komisja Wyborcza, informuje wyborców, komitety wyborcze, kandydatów, administrację wyborczą oraz jednostki samorządu terytorialnego, że głosowanie w dniu 10 maja 2020 r. nie może się odbyć. Jednocześnie w konsekwencji powyższego nie mogą mieć zastosowania także inne przepisy Kodeksu wyborczego związane z głosowaniem, w tym: wójtowie oraz konsulowie nie przygotowują spisów wyborców; nie będzie obowiązywać tzw. cisza wyborcza, tj. zakaz prowadzenia agitacji wyborczej i podawania do wiadomości publicznej wyników sondaży dotyczących przewidywanych zachowań wyborczych; lokale wyborcze pozostaną zamknięte. Państwowa Komisja Wyborcza w składzie: Przewodniczący Sylwester Marciniak Zastępca Przewodniczącego Zbigniew Cieślak Zastępca Przewodniczącego Wojciech Sych Członkowie: Ryszard Balicki Liwiusz Laska Dariusz Lasocki Maciej Miłosz Arkadiusz Pikulik Konrad Składowski 08.05.2020 08:25
Otwarcie Biblioteki Publicznej
Otwarcie Biblioteki Publicznej
Informujemy, że od poniedziałku 11 maja 2020 r. Biblioteka Publiczna w Młynarach zostanie otwarta. Termin zwrotu książek zostaje przedłużony do 30 czerwca 2020 r. Biblioteka będzie funkcjonowała wyłącznie jako wypożyczalnia, bez możliwości dostępu do półek. Czytelnia i stanowiska komputerowe pozostają nieczynne do odwołania. Przyniesione książki prosimy o zostawianie w specjalnie wyznaczonym miejscu. Zwracane książki przez okres 4 dni będą pozostawały w kwarantannie. Czytelnicy przebywający w bibliotece zobligowani są do noszenia maseczek oraz rękawic ochronnych. Przy stanowisku zdawczo-odbiorczym może znajdować się tylko 1 osoba. Osoby, które czekają w kolejce muszą zachować bezpieczną odległość od kolejnego użytkownika. W budynku biblioteki mogą przebywać jednocześnie 3 osoby. Zalecamy wcześniejsze przygotowanie listy tytułów, które chcemy wypożyczyć. Można to zrobić na 3 sposoby: przesłać mailem na adres [email protected] zamówić przez telefon 55 248 61 42 zarezerwować korzystając z katalogu on-line https://xn--szukamksiki-4kb16m.pl/SkNewWeb/bstart/1012 08.05.2020 08:22
ARiMR: W maju kończą się dwa popularne nabory z PROW 2014-2020
ARiMR: W maju kończą się dwa popularne nabory z PROW 2014-2020
Wnioski o pomoc na „Restrukturyzację małych gospodarstw” oraz „Modernizację gospodarstw rolnych” w obszarze D można składać do 29 maja w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Działania finansowana są z PROW na lata 2014-2020. 60 TYS. ZŁ NA ROZWÓJ MAŁEGO GOSPODARSTWA O wsparcie finansowe z tego programu może ubiegać się rolnik posiadający gospodarstwo obejmujące co najmniej 1 ha użytków rolnych lub nieruchomość służącą do prowadzenia produkcji w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej. Wielkość ekonomiczna takiego gospodarstwa musi być mniejsza niż 13 tys. euro... 07.05.2020 14:01
Webinarium „Zrównoważone gospodarowanie zasobami wodnymi w gospodarstwie rolnym"
Webinarium „Zrównoważone gospodarowanie zasobami wodnymi w gospodarstwie rolnym"
Urząd Miasta i Gminy w Młynarach informuje, że Warmińsko – Mazurski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Olsztynie zaprasza zainteresowane osoby do udziału w webinarium pod tytułem „Zrównoważone gospodarowanie zasobami wodnymi w gospodarstwie rolnym", które odbędzie się 13 maja 2020 roku o godz. 10:00. Warunkiem udziału w wydarzeniu jest zarejestrowanie się przez Formularz rejestracyjny na stronie www.wmodr.pl w ogłoszeniu o webinarium. 07.05.2020 09:36
Współpraca na rzecz mieszkańców miasta i gminy Młynary w czasie pandemii
Współpraca na rzecz mieszkańców miasta i gminy Młynary w czasie pandemii
W okresie pandemii koronawirusa, Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Młynarach przy współpracy z IV Warmińsko-Mazurską Brygadą WOT i Ochotniczą Strażą Pożarną w Młynarach prowadzi kryzysową dystrybucję żywności dla osób najbardziej potrzebujących. W dniach 6 - 7 maja br. pracownicy ośrodka wraz z żołnierzami dowiozą żywność do miejsca zamieszkania uwzględniając zasady epidemiologiczne by wesprzeć mieszkańców w trudnym czasie epidemii. 06.05.2020 14:02
Informacja o przesunięciu terminu odbioru odpadów z Sektora I
Informacja o przesunięciu terminu odbioru odpadów z Sektora I
06.05.2020 08:29
Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej
Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej
KOMUNIKAT AGENCJI RESTRUKTURYZACJI I MODERNIZACJI ROLNICTWA 300 tys. zł na odtworzenie potencjału produkcji rolnej Od czwartku 7 maja rolnicy, którzy ponieśli w gospodarstwach straty spowodowane klęskami żywiołowymi bądź wystąpieniem afrykańskiego pomoru świń, mogą składać w ARiMR wnioski o przyznanie pomocy w ramach działania „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”. – Termin naboru mija z końcem sierpnia – informuje Paweł Mucha, rzecznik prasowy ARiMR. O pomoc z PROW 2014-2020 mogą ubiegać się rolnicy, którzy ponieśli straty spowodowane przez co najmniej jedną z następujących klęsk żywiołowych: powódź, deszcz nawalny, suszę, przymrozki wiosenne, ujemne skutki przezimowania, obsunięcie się ziemi, lawinę, grad, huragan, uderzenie pioruna. Ponadto o wsparcie mogą wnioskować rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał, w drodze decyzji, zabicie świń lub zniszczenie zwłok świń w celu zwalczania ASF. Dotacje są dostępne dla tych, którzy ponieśli straty w roku, w którym jest składany wniosek o przyznanie pomocy lub w co najmniej jednym z dwóch lat poprzednich. Wysokość strat w uprawach rolnych, zwierzętach gospodarskich czy rybach uprawniająca do starania się o pomoc musi wynieść co najmniej 30 proc. średniej rocznej produkcji rolnej lub straty te muszą dotyczyć składnika gospodarstwa, którego odtworzenie wymaga poniesienia kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem. Wysokość poniesionych strat, jakie powstały w gospodarstwie, określa komisja powołana przez wojewodę. Natomiast w przypadku wstąpienia afrykańskiego pomoru świń o pomoc mogą ubiegać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok w celu zwalczania ASF, a w dniu wydania tej decyzji świnie te stanowiły co najmniej 30 proc. świń będących w posiadaniu tego gospodarza. Maksymalna kwota wsparcia, jaką może otrzymać rolnik w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, wynosi do 300 tys. zł, z tym że nie może przekroczyć ona poziomu 80 proc. kosztów kwalifikowanych. W przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych dotacja może być przyznana na inwestycje odtwarzające zniszczone składniki gospodarstwa, np. na odtworzenie plantacji wieloletnich, sadów, odbudowę zniszczonych budynków czy zakup nowych maszyn lub urządzeń rolniczych. Z kolei rolnik, którego gospodarstwo zostało poszkodowane przez ASF, dotację może otrzymać na inwestycje, które nie są związane z produkcją świń. W związku z ogłoszonym w Polsce stanem epidemii, która ograniczyła możliwość osobistego załatwiania spraw przez rolników w placówkach ARiMR, wnioski można przekazywać do oddziałów regionalnych w następujący sposób: w formie dokumentu elektronicznego na elektroniczną skrzynkę podawczą, za pośrednictwem platformy ePUAP lub przesyłką rejestrowaną nadaną w placówce Pocztą Polskiej. Wnioski można również dostarczyć do specjalnych wrzutni, które ustawione są w placówkach terenowych Agencji. Z wyrazami szacunku Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 05.05.2020 12:16
ODNOŚNIKI
Wdrożenie systemu e-usług w Gminie Młynary
Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego
Pomoc dla Uchodźców z Ukrainy
Prosto z Młynar
Czyste Powietrze Zdrowy Wybór
Grobonet
Harmonogram odbioru odpadów
biznes.gov.pl
Warmińsko-Mazurskie
Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
MENU STRONY