Kampania społeczna " głosujemy na 100%"

  • Dzisiaj, 10:56
  • UM Młynary
Kampania społeczna " głosujemy na 100%"

To wspólna inicjatywa największych ogólnopolskich organizacji jednostek samorządu terytorialnego, w tym Związku Miast Polskich. Celem kampanii „Głosujemy na 100%” jest mobilizacja Polek i Polaków do udziału w wyborach. Zachęcamy Państwa do włączenia się w kampanię profrekwencyjną. Wszystkie materiały (grafiki, szablony, plakaty, informacje prasowe, propozycje postów itp.) są dostępne po zarejestrowaniu na stronie dedykowanej kampanii „Głosujemy na 100%” - TUTAJ.

„Głosowanie, to nasze prawo, ale i odpowiedzialność. To właśnie dzięki niemu, obywatele mają realny wpływ na kierunek, w jakim zmierza ich kraj, region czy lokalna społeczność. A wynik wyborów prezydenckich zdecyduje o możliwości realizacji reform, wzmocnieniu instytucji demokratycznych, czy kierunku polityki zagranicznej.” – wyjaśnia Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku, członek rady Unii Metropolii Polskich.

Kampanię wspólnie stworzyły: Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów, Związek Gmin Wiejskich Rzeczpospolitej Polskiej, Związek Miast Polskich, Związek Powiatów Polskich, Unia Metropolii Polskich oraz Związek Województw. Dlaczego akurat te organizacje?

„Samorządy to administracja państwowa będąca najbliżej ludzi. Znamy potrzeby naszych mieszkańców i potrafimy skutecznie docierać z przekazem do lokalnych społeczności. Mamy mandat, by wspierać postawy obywatelskie i budować kulturę uczestnictwa w demokracji” - twierdzi Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego, prezes zarządu Związku Województw RP. Organizatorzy akcji chcą, aby do kampanii włączyły się wszystkie poziomy samorządu terytorialnego - od najmniejszego sołectwa po największe polskie regiony.

„Praca na rzecz wysokiej frekwencji w naszych małych ojczyznach to działanie realizowane przez samorządowców przy każdych wyborach. Praca nad frekwencją to praca nad Polską samorządną, aktywną, państwem zaangażowanych i świadomych swoje roli obywateli” - mówi Jacek Sutryk, prezes Związku Miast Polskich.

 „Kampania opiera się na jednym bliskim nam wszystkim przekonaniu, że razem możemy więcej. Dlatego stawia jasne wyzwanie: osiągnijmy 100% frekwencji. Chcemy poruszyć Polki i Polaków. Poderwać ich do działania. Pokazać, że warto wyznaczać sobie ambitne cele” – dodaje Stanisław Jastrzębski, wójt gminy Długosiodło, przewodniczący Związku Gmin Wiejskich.

„Podczas ostatnich wyborów parlamentarnych pokazaliśmy siłę – osiągając rekordowe 74,38%. Do pełnej mobilizacji brakuje tylko 25,52%. Ten wynik jest w zasięgu ręki!” - wskazuje Andrzej Płonka, starosta bielski, prezes zarządu Związku Powiatów Polskich – „Wynik ten osiągniemy łatwiej, jeśli będziemy mobilizować ludzi lokalnie - w powiatach, gminach, miastach czy województwach.”

„Kampania jest niezwykle plastyczna i pojemna – wszyscy głosujemy na 100%. Miasta głosują na 100% i każde, najmniejsze sołectwo też. Każdy może się włączyć i spersonalizować kampanię do swojej wsi” – komentuje Ireneusz Niewiarowski, prezes zarządu Krajowego Stowarzyszenia Sołtysów.

Ci, którzy zdecydują się wesprzeć te starania, mogą otrzymać materiały (po zarejestrowaniu na stronie kampanii) i wsparcie komunikacyjne, które będą mogli wykorzystać w swoich kanałach – zarówno przedstawiciele samorządów jak i indywidualni obywatele.

„Wg raportu Fundacji Batorego prawie dwie trzecie respondentów jest zdania, że kampanie profrekwencyjne przyczyniły się do decyzji o wzięciu udziału w wyborach w 2023 roku. Takie kampanie są potrzebne, jest początek maja, a wiele osób nawet nie zna… daty wyborów” - podsumowuje inicjatorka kampanii, Dorota Zmarzlak, była wójt Izabelina.

Idea strategiczna oraz materiały wizualne kampanii „Głosujemy Na 100 Procent” zostały stworzone przez Michała Majczaka wraz z zespołem. M. Majczak jest niezależnym ekspert komunikacji językowej, marketingowej i interpersonalnej, człowiekiem kultury i konsultantem strategicznym.

Więcej - https://glosujemyna100procent.pl/

UM Młynary

Liczba wyświetleń: 40

Podziel się:


Pozostałe