Edukacja Młode Horyzonty w Kinie Zenit w Młynarach

  • Dzisiaj, 14:11
Edukacja Młode Horyzonty w Kinie Zenit w Młynarach
Kino Zenit przy Ośrodku Kultury w Młynarach bierze udział w 20 edycji ogólnopolskiego projektu edukacji filmowej - Edukacja Młode Horyzonty.

Już od października rozpoczynamy comiesięczne spotkania dla grup przedszkolnych i szkół podstawowych. Dla każdej z nich wybraliśmy odpowiedni cykl siedmiu filmów, które przyczyniają się do rozwoju społeczno-emocjonalnego, mogą stać się podstawą do rozmowy o problemach młodych osób, punktem odniesienia podczas realizacji podstawy programowej z przedmiotów takich jak edukacja obywatelska czy język polski lub elementem przygotowania do egzaminu maturalnego.

Jak to działa?

Nauczyciele mogą zgłosić do udziału w programie grupy na poziomie przedszkolnym, szkolnym-
klas 4-6, klas 7-8. Pokazy odbywają się raz w miesiącu, od października do kwietnia.

Każdy seans poprzedzony jest prelekcją na żywo.

Nauczyciele zgłaszający grupę otrzymują dostęp do materiałów dydaktycznych do każdego obejrzanego filmu.

Zgłoszenia

Zgłoszenia szkół można wysyłać poprzez formularz: https://panel.nhef.pl/zgloszenie 
(na dole strony wybór kina: Młynary - Ośrodek Kultury oraz poziomu szkoły)

Zapisy trwają do 3 października.

Więcej informacji: Justyna Rataj
                                 [email protected]
                                 55 248 60 50

PROGRAM

Przedszkole | Poznajemy emocje

Cykl:

Zapoznaje dziecko z pojęciem emocja i daje możliwość wstępnego rozpoznawania emocji.

Przyczynia się do rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka.

Pokazuje wagę nazywania emocji i radzenia sobie z nimi.

Wskazuje dziecku, że zarówno emocje odczuwane pozytywne, jak i odczuwane negatywnie są bardzo ważne w życiu.

Uczy szacunku do potrzeb innych ludzi.

Stanowi idealny punkt wyjścia do tworzenia sytuacji wychowawczych oraz rozmów dotyczących uczuć i emocji.

Szkoła podstawowa, klasy 1-3 | Filmowi bohaterowie

Cykl:

Przedstawia plejadę wyjątkowych postaci z książek i filmów dla dzieci.

Kształtuje pożądane postawy, takie jak: poczucie własnej wartości, wewnętrzną motywację, otwartość na drugiego człowieka, a także rozbudzanie ciekawości otaczającym nas światem.

Stanowi wartościową propozycję dzięki pokazywaniu rówieśników widzów – dzieci na początku drogi edukacji szkolnej, które przeżywają różne przygody, zdobywają nowe doświadczenia, stawiają czoło podobnym problemom i dylematom.

Poprzez obcowanie z filmowymi postaciami, uczy właściwych zachowań, rozwijania swoich umiejętności i przyjmowania postawy godnej naśladowania w codziennym życiu.

Uczy, jak zachować się w nowej sytuacji, skąd czerpać motywację do działania, u kogo szukać wsparcia w rozwiązywaniu trudnych sytuacji i dlaczego warto marzyć.

Szkoły podstawowe, klasy 4-6 | Kino współczesne

Cykl:

Ukazuje najnowsze dzieła światowej kinematografii kierowane do młodego widza.

Inspiruje do rozmyślań nad rzeczywistością.

Dzięki starannie dobranym, nagrodzonym produkcjom pozwala skonstruować swoistą mapę współczesności, prezentującą palące problemy XXI wieku.

Udziela odpowiedzi m.in. na takie pytania jak,: czy chcę i potrafię skonfrontować moje prawdziwe ja z tym, co inne i obce, czy empatia jest indywidualną zaletą, czy wartością społeczną, jak konstruować relacje w społeczeństwie wielokulturowym.

Szkoła podstawowa, klasy 7-8  | Od oglądania do czytania

Cykl:

Daje możliwość realizowania treści egzaminacyjnych w oparciu o wybrane filmy.

Wychodząc od tematyki filmu omawia motyw, który następnie jest wyszukiwany w lekturze obowiązkowej.

Zawiera arkusz z zadaniami typu egzaminacyjnego do lektury obowiązkowej, w której występuje motyw z filmu.

Proponuje dwa tematy dłuższych form wypowiedzi w oparciu o motyw z filmu (rozprawka i opowiadanie).

Proponuje w każdym arkuszu krótką formę wypowiedzi (zaproszenie lub ogłoszenie) oraz jedno zadanie gramatyczne.

Zdjęcia (1)


Liczba wyświetleń: 33

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe